Kolacja idealna

 

Kolacja to bardzo istotny posiłek, który wpływa na jakość snu oraz odpoczynek i relaks przed kolejnym dniem pełnym wyzwań i obowiązków. Nie może być zbyt tłusta oraz słodka, a do tego warto kontrolować ilość jedzenia na talerzu. Ciężko jest przestrzegać takich zasad, gdyż człowiek wykończony po całym dniu pracy rzuca się na wszystko co ma pod ręką. Całkowita rezygnacja z kolacji to jeszcze gorsze rozwiązanie, dlatego należy znaleźć złoty środek.

Na kolację należy zjadać przede wszystkim produkty białkowe oraz warzywa, które nie posiadają właściwości wzdymających. Jako dodatek należy ugotować pełnoziarniste produkty zbożowe. Ostatni posiłek nie musi zawierać aż tylu kalorii jak śniadanie czy obiad, gdyż organizm ma się wyciszać przed udaniem na spoczynek. Nie potrzebuje więc następnych dawek energii, które wpłyną negatywnie nie tylko na samopoczucie, ale również na figurę.

Na talerzu powinno się znaleźć pieczywo pełnoziarniste, chudy nabiał (idealne sprawdzi się twaróg). Chude mięso, wędlina czy ryba również doskonale zasycą głód i jednocześnie nie obciążą organizmu. Warzywa o niskiej zawartości błonnika również powinny zagościć na naszym stole, a wymienia się wśród nich sałatę, pomidory, ogórki czy gotowane warzywa. Pokrojone szybko warzywa, a do tego pierś z kurczaka czy grillowana rybka z dodatkiem brązowego ryżu to idealna kolacja. Dostarczy błonnika, witamin oraz minerałów, a oprócz tego nie wpłynie negatywnie na wygląd i stan zdrowia.