Cenne właściwości szpinaku

 

Szpinak to jedno z najzdrowszych warzyw, które jednak okrzyknięto złą sławną. Nie przepadają za nim dzieci, ale dorośli powinni sięgać po niego jak najczęściej, a to ze względu na całą gamę cennych składników.

W pierwszej kolejności warto wymienić wartościowe składniki odżywcze, które dostarczamy organizmowi wraz ze szpinakiem. Chodzi o żelazo, witaminę C, magnez, przeciwutleniacze, witaminę A, witaminę B2, mangan, wapń, fosfor, jod, sód oraz potas.

Szpinak posiada wiele cennych właściwości leczniczych, co jest związane przede wszystkim z dużą ilością żelaza. W związku z tą cechą nie ma lepszego produktu spożywczego niż szpinak w trakcie anemii. Oprócz tego zawiera on duże dawki cennego wapnia, który buduje kości oraz zęby. To źródło antyoksydantów, które wspierają organizm w walce z różnymi chorobami oraz dolegliwościami. Dzięki jego obecności w diecie następuje opóźnienie procesów utraty pamięci, czyli choroba Alzhaimera rozwija się nieco wolniej. Warto sięgać po szpinak w przypadku stanów zapalnych przewodu pokarmowego i zwyrodnienia siatkówki. Należy jeść go regularnie, kiedy człowiek walczy z nadwagą czy nadciśnieniem tętniczym. Najwięcej cennych składników dostarczamy, kiedy szpinak spożywa się na surowo w formie sałatek czy smoothie.