Co na drugie śniadanie?

 

Drugie śniadanie jest tak samo ważne jak każdy inny posiłek spożywany w ciągu dnia. W jego trakcie należy dostarczyć organizmowi od 5 do 10 procent dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Przy jego pomocy można zaopatrzyć organizm w energię jeszcze zanim nastąpi pora obiadu.

Właśnie dlatego, że drugie śniadanie nie może być bardzo kaloryczne należy dobrze się zastanowić co powinno wylądować na talerzu. Najlepiej sprawdzą się produkty zawierające węglowodany i cukry czyli owoce zarówno świeże, jak i suszone. Doskonale, kiedy idą one w parze z produktami białkowymi, a także sojowymi, wędlinami, jajkami czy rybami. Oprócz energii organizm otrzymuje również składniki budulcowe. Nie może zabraknąć również orzechów, pestek czy nasion. Dzięki ich obecności drugie śniadanie dostarcza organizmowi witamin z grupy B oraz E, żelaza, potasu, wapnia oraz magnezu. Dobrze sprawdzą się również kiełki i warzywa, dzięki którym organizm otrzyma cenne witaminy oraz składniki odżywcze.

Na drugie śniadanie warto więc sięgnąć po kanapkę z pastę twarogową z warzywami oraz zaserwować ją ze świeżym sokiem. Gotowe sałatki czy przekąski warzywne oferowane przez sklepy to wersja dla zabieganych osób, które nie mają wiele czasu na przygotowanie posiłku. Przed ich nabyciem należy koniecznie sprawdzić skład.