Zdrowsza wersja Fast food?

 

Dania typu Fast food to bez wątpienia nic dobrego dla organizmu, jednakże smakują tak wyśmienicie, że każdy od czas do czasu ma ochotę się na nie skusić. W takich sytuacjach warto jednak postawić na ich zdrowszą wersję. W przypadku hamburgerów często serwuje się najgorszej jakości mięso, które posiada nie tylko całą masę kalorii, ale również cholesterolu i tłuszczu. Zdecydowanie lepiej przygotować hamburger w zaciszu domu, gdzie można zmielić ulubiony rodzaj mięsa, wzbogacić o cebulę i przyprawy. Następnie trzeba go upiec i serwować w towarzystwie dużej ilości warzyw oraz pieczywa pełnoziarnistego. Hamburger domowej roboty jak znalazł, a przy tym jaki zdrowy!

W dalszej kolejności należy wspomnieć o frytkach, które powstają z jakże zdrowych i pełnowartościowych ziemniaków. Niestety, ze względu na to, że olej w restauracjach zmienia się bardzo rzadko, znajdują się w nich spore ilości toksycznych produktów rozkładu tłuszczu i frytki nie mają nic wspólnego ze zdrowiem. Zdecydowanie lepiej nabyć mrożony produkt bądź przygotować frytki w zaciszu własnego domu. Wystarczy je upiec w piekarniku, to nic trudnego, a do tego organizm na tym nie cierpi.

Kolejny jakże popularny Fast food to pizza. Wraz z każdym kawałkiem dostarczamy do organizmu nie tylko spore ilości kalorii, ale również cholesterolu. Właśnie dlatego jeśli pizza to tylko i wyłącznie na cienkim cieście i w towarzystwie warzyw oraz owoców morza zamiast tłustych wędlin czy mięsa. W domu można zaserwować placek z mąki pełnoziarnistej, posmarować go sosem na bazie pomidorów, a na górę nałożyć wiele różnorodnych warzyw. Pysznie, niskokalorycznie oraz zdrowo.