Co warto jeść na śniadanie?

Śniadanie to pierwszy i jednocześnie najważniejszy posiłek dnia, dlatego należy upewnić się, że został dobrze skomponowany. W jego trakcie należy dostarczyć nawet do 30% całodziennej wartości kalorycznej, co oznacza między 450 a 660 kcal. W pierwszej części dnia wydolność psychomotoryczna jest najwyższa. Myślimy kreatywnie, bez większych problemów rozwiązujemy problemy oraz nie mamy dużych trudności z koncentracją. Warto też wspomnieć o tym, że istnieje niewielka szansa na wystąpienie cukrzycy, choroby wieńcowej i nadprogramowych kilogramów, a to tylko dzięki zjedzeniu o poranku wartościowego śniadania.

Pierwszy posiłek musi składać się z produktów, które dostarczą łatwo przyswajalnych węglowodanów, dzięki czemu głód zostanie zaspokojony. Oprócz tego trawi się je długo, co zapewnia sporą dawkę energii. W trakcie śniadania nie można zapomnieć również o białku oraz tłuszczach. Warto też pomyśleć o urozmaicaniu tego co ląduje na talerzu. Należy pomieszać produkty zbożowe z białkowymi oraz roślinnymi. Nie może obejść się bez warzyw i owoców.

Pełnoziarniste pieczywo, owsianki, sery, twarogi i jogurty to tylko przykłady produktów, które rano powinny wylądować na każdym talerzu. Oprócz tego szklanka świeżego soku czy inny owoc i warzywo. To definicja śniadania, które doskonale wpłynie na ogólne samopoczucie oraz ułatwi pracę i wykonywanie pozostałych obowiązków.