Naturalne wzmocnienie odporności na wiosnę

Nadchodzi wiosna, a z nią radykalna zmiana pogody. Po zimie i chłodnych dniach, czas na zmianę – słońce, lekki wiatr i ciepłe powietrze, którego tak wyczekiwaliśmy. Jak dbać o odporność swoją i swoich bliskich wiosną? Podpowiadamy!

Wiosenne przesilenie – jak sobie z nim radzić?

Zmiany pogodowe, związane ze wzrostem temperatury mogą mieć ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Zimą nasz organizm przyzwyczaił się bowiem do niskich temperatur i wysokiego ciśnienia. Ten przejściowy okres może więc być dla nas dość problematyczny, a czynniki pogodowe mogą znacząco utrudniać codzienne funkcjonowanie. Jak sobie radzić z przesileniem wiosennym? Znamy na to sposób!

Właściwa dieta

Zima to czas, w którym z powodu utrudnionego dostępu do produktów, bogatych w witaminy i składniki odżywcze, częściej sięgamy po te niepełnowartościowe. Są to głównie węglowodany, które dają nam szybkie uczucie sytości, natychmiastowo zaspokajając głód. Zawierają one składniki, które tylko na pozór dodają energii. Zimą także o wiele mniej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, mniejsza jest nasza aktywność fizyczna i często nie wysypiamy się regularnie. Wszystkie te czynniki sprawiają, że odczuwamy wówczas znaczny spadek energii, metabolizm spowalnia, a waga wzrasta.

Wiosną warto większą uwagę zwracać na jakość naszych posiłków oraz składniki, które wykorzystujemy. Wiosna to również doskonały pomysł na wypróbowanie nowych smaków. Świetnym dodatkiem do posiłków może być ocet cydrowy. Niezwykle popularne stają się również shoty witaminowe, które możesz z łatwością wykonać samodzielnie w domu. W ofercie sklepu Bio Food znajdziesz także musy owocowe dla dzieci, które będą świetną przekąską lub propozycją na drugie śniadanie.

Wysypiaj się

Zapewnienie sobie odpowiedniej ilości wysokiej jakości snu to prosty sposób na wzmocnienie układu odpornościowego. Sen i Twój układ odpornościowy są ze sobą ściśle powiązane. W rzeczywistości, niska jakość snu może powodować większą podatność na choroby. Powinieneś dążyć do zapewnienia sobie co najmniej 7 godzin snu każdej nocy.

Jeśli masz problemy z zaśnięciem, spróbuj ograniczyć czas spędzany przed ekranem na godzinę przed snem. Niebieskie światło emitowane przez telefon, telewizor i komputer mogą zaburzać rytm okołodobowy – naturalny cykl czuwania i snu Twojego organizmu. Inne wskazówki dotyczące snu to spanie w całkowicie ciemnym pomieszczeniu lub używanie maski do spania, kładzenie się do łóżka o tej samej porze każdego wieczoru i regularne ćwiczenia fizyczne.

Po prostu oddychaj!

Zmniejszenie stresu i niepokoju jest kluczem do zdrowia immunologicznego. Wszyscy doświadczamy rosnącego poziomu stresu z powodu globalnej pandemii, a długotrwały stres może powodować stany zapalne, jak również zaburzenia równowagi w funkcjonowaniu komórek odpornościowych.

Aby pomóc złagodzić stres i promować relaks, spróbuj dowolnej kombinacji medytacji, regularnych ćwiczeń, jogi i ciepłej, słonej kąpieli.

Weź zimny prysznic

Czy wiesz, że branie 2-3 minutowego zimnego prysznica każdego dnia może wzmocnić Twój system odpornościowy? Zimny prysznic jest również korzystny dla układu sercowo-naczyniowego, oddechowego i mięśniowo-szkieletowego, a także może poprawić Twoje zdrowie psychiczne i metabolizm.