Owsianki – dlaczego są doskonałym śniadaniem?

Od dawna słyszy się stwierdzenie, że śniadanie powinno jeść się jak Król. Jest to najważniejszy posiłek dnia i nie ma nic gorszego niż wyjście z domu na głodniaka. Owsianka często kojarzy nam się z dzieciństwem, kiedy zalewało się płatki owsiane gorącym mlekiem i na tym kończyło się przygotowanie tego dania. Nie dziwi więc, że sporo osób ma co do niej wątpliwości i nie koniecznie chce wracać do tego smaku. Dzisiejsze owsianki wyglądają jednak zupełnie inaczej i grono dietetyków wrzuca je do jadłospisów, ponieważ można je bardzo dobrze zbilansować.

Jak dodać owsiance białka?

Ludzie jedzący owsianki dzielą się na dwa typy: tych, którzy gotują je na mleku i tych, którzy przyrządzają je z wodą. Jeśli jesteś pierwszym typem to super – mleko jest źródłem białka i dzięki temu Twoje śniadanie może być dobrze zbilansowane. Jeśli natomiast gotujesz owsianki na wodzie, to powinieneś pomyśleć o dodatku w postaci jogurtu naturalnego, garści orzechów albo nasion słonecznika.

Jak zrobić słodką owsiankę?

Dodawanie cukru albo miodu do owsianki niekoniecznie jest dobrym pomysłem. Jeśli połączenie płatków z mlekiem i wodą nie smakuje Ci, możesz pomyśleć o dodaniu do niej banana. Jest to świetny zdrowy słodzik. Jeśli lubisz owsiankę z jabłkiem to spróbuj dorzucić do niej łyżeczki cynamonu. Słodkie jabłko i cynamon sprawią, że nie poczujesz tego, że jest za mało słodka. Ciekawym rozwiązaniem będzie też dodanie do niej daktyli. Nie dość, że Twoje śniadanie zyska dodatkowe źródło białka, to jeszcze mocno osłodzi ten posiłek.

Pamiętaj, że do owsianki możesz dodać niemal każdy owoc. Jeśli nie lubisz jabłka, to postaw na gruszkę. Jeśli jest środek zimy to spokojnie wykorzystaj mrożone owoce. Eksperymentuj i znajdź swój ulubiony smak owsianki.