Wszystko na temat szpinaku

Swego czasu szpinak kojarzył się tylko z bajką dla dzieci i był raczej uznawany za niesmaczny dodatek do dań. Aktualnie spotkać można coraz więcej zwolenników tego liściastego warzywa. Głównie spowodowane jest to tym, że szpinak pasuje do innych warzyw i bardzo łatwo dostosowuje się do różnych smaków. Coraz częściej wykorzystywany jest również do koktajli, które dzięki niemu zyskują pięknego zielonego koloru i dodatkowych właściwości. Czym charakteryzuje się szpinak i dlaczego warto go jeść?

Kiedy warto sięgnąć po szpinak?

Szpinak jest znakomitym źródłem żelaza. Właśnie dlatego powinien być to częsty składnik diety osób, które chorują na anemię. W szpinaku jest niemal tyle samo żelaza co w wołowinie. Jest więc wskazany również dla wegetarian. Z racji, że szpinak ma w sobie dużo magnezu i potasu, powinny po niego sięgać osoby z nadciśnieniem. 

Warzywo to będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które się odchudzają. Nie bez powodu jest on wrzucany do wszelkiego rodzaju koktajli. Posiada w sobie witaminy z grupy B, które przyspieszają metabolizm, a na dodatek jest niskokaloryczny. Doskonale sprawdzi się też dla kobiet w ciąży, ponieważ w jego składzie jest kwas foliowy. Często kobiety ciężarne muszą go suplementować, a wystarczy dodać szpinak do swojej diety.

Kiedy nie powinno się jeść szpinaku?

Chociaż szpinak jest zachwalany przez większość dietetyków, to jest jedna grupa ludzi, która nie powinna go jeść. Chodzi tutaj o osoby, które chorują na kamicę nerkową. W liściach szpinaku znaleźć możemy szczawiany, a to między innymi przez nie powstają kamienie nerkowe.

Jak przygotowany szpinak jest najlepszy?

Zdecydowanie najwięcej wartości zachowa szpinak, który zjemy surowy. Można więc śmiało wrzucać go do sałatek zamiast, albo z dodatkiem sałaty. Decydując się na makaron ze szpinakiem nie powinniśmy go gotować. Traci on wtedy większość swoich wspaniałych składników. Możemy go za to krótko dusić – skropiony sokiem z cytryny zachowa swój świeży, zielony kolor.